Błonnik znajdziemy niemal wszędzie

Jeżeli należysz do grupy osób poszukujących zdrowych źródeł błonnika do swojej diety nie musisz szukać wbrew pozorom daleko. Produkty, które są bogate w błonnik możesz znaleźć w niemal każdym sklepie spożywczym lub rynku ze zdrową żywnością. Przede wszystkim rozglądaj się za owocami. Ogromną ilość błonnika i potasu znajdziesz w bananach, brzoskwiniach, jabłkach, poziomkach. Jeżeli planujesz zredukowanie wagi nic nie stoi temu na przeszkodzie. Owoce o bardzo niskich wartościach kalorycznych, również są bogate w błonnik. Zatem co zawiera dużo błonnika Należą do nich między innymi borówki, maliny, czereśnie, truskawki, morele poziomki.

 

Jeżeli zaś należysz do osób, które stawiają na ograniczenie cukrów w diecie, takich jak fruktoza pozyskiwana z owoców najlepszym rozwiązaniem mogą okazać się warzywa. Warzywa zawierające błonnik to ogromna grupa roślin, takich jak znane w każdym polskim domu ziemniaki, lubiane przez wielu brokuły i kalafiory. Nawet nisko kaloryczne warzywa pomogą dostarczyć odpowiednio dla prawidłowego trawienia ilości błonnika. Na przykład szczypiorek i nać pietruszki.